ACTIEPLAN VANUIT THEATER IN ‘t GROEN

Om onze stichting verder toekomstbestendig te maken, zijn er enkele beslissingen genomen (deze zijn ook gedeeld tijdens de zomerborrel van 5 juli jl.):

 

Medewerkers, vrijwilligers zal gevraagd worden om zich echt voor een bepaalde periode actief in te zetten voor het Theater. Spelers zal ook worden gevraagd een steentje bij te dragen. Voor, tijdens en na de productie van King Arthur zal het erop of er onder worden of we daadwerkelijk nog een solide basis voor de toekomst hebben.

Om ons bestaansrecht te handhaven, moeten we gaan verbreden en over de grenzen van Groenekan gaan. Het bestuur denkt daarbij met name aan de gemeente De Bilt en Zeist. Zo kunnen we een groter draagvlak creëren en onze mogelijkheden om vrijwilligers aan ons te binden vergroten. Ook versterkt dit onze samenwerkingsmogelijkheden en ons spelersarsenaal. Dat kan betekenen dat we misschien in de toekomst niet in Groenekan kunnen blijven of dat er medewerkers uit de regio Utrecht bij komen.

 

De urgentie van de problemen en de gevolgen die hiermee samenhangen, zijn gelukkig door alle aanwezigen goed opgepakt. Het is geen goed nieuws. Mooi is het om de betrokkenheid en actiebereidheid van iedereen te zien, die meteen loskwamen na het overbrengen van dit verhaal. Een warme opsteker en steun in de rug voor jullie bestuur! Maar het echte werk ligt nu voor ons. Om die reden is het idee, ontstaan tijdens deze zomerborrel, om een externe projectleider te gaan werven. Die zal zich het komende half jaar richten op het realiseren van een toekomstbestendig Theater in ‘t Groen door:

a. een solide vrijwilligersbestand op te bouwen in aantal en discipline;
b. een duurzame verankering te stimuleren in de regio De Bilt/Zeist door verbinding met inwoners, samenwerkingspartners, relaties en sponsoren;
c. verder onderzoek te doen naar een mogelijke vaste fysieke uitvalsbasis/huisvesting;
d. te onderzoeken hoe we de financiële (reserve)positie weer verder kunnen versterken.

Het bestuur is hier inmiddels achter de schermen druk mee bezig. We houden jullie vanzelfsprekend op de hoogte zodra er meer te vertellen valt.

Logo THiG Logo THiG